Циклова комісія філологічних дисциплін
Циклова комісія «Філологічних дисциплін» здійснює розробку та втілення в життя заходів, спрямованих на поліпшення якості на денній та заочній формі навчання, впровадження заходів щодо наукової організації освітнього процесу, ознайомлення з методами і прийомами роботи викладачів, розробку методики викладання окремих навчальних дисциплін, проведення теоретичних, практичних занять, готує рекомендації щодо ефективного використання навчального обладнання, наочних посібників, нових педагогічних технологій у освітньому процесі, організації самостійної роботи здобувачів освіти з вивчення окремих тем і розділів навчальної дисципліни, надає індивідуальну допомогу викладачам, в плануванні роботи, організації та проведенні відкритих занять, занять гуртків при навчальних лабораторіях та кабінетах, надає допомогу викладачам-початківцям в оволодінні педагогічною майстерністю. Циклова комісія вносить пропозиції щодо змісту та обсягу діючих програм у зв’язку із специфікою морського та річкового транспорту, появою нової техніки, передового досвіду роботи та послідовності вивчення окремих тем суміжних і взаємозв’язаних навчальних дисциплін.
Головна мета роботи комісії полягає в підвищенні успішності здобувачів освіти та поліпшенні якості підготовки спеціалістів, здатних у нових соціально-економічних умовах вирішувати професійні питання. Досягнення цієї мети циклова комісія здійснює шляхом:
- навчальної роботи, спрямованої на вдосконалення змісту освіти та навчання і виховання здобувачів освіти;
- методичної роботи кожного викладача – члена комісії;
- підвищення кваліфікаційного рівня викладачів, вивчення, узагальнення і розповсюдження передового педагогічного досвіду, застосування нових педагогічних технологій;
- вдосконалення навчально-матеріальної бази та розробки методичних рекомендацій з використання наочних посібників та технічних засобів у навчально-виховному процесі;
- організації самостійної роботи здобувачів освіти.
Навчальна робота циклової комісії організована з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання, демократизації освітнього процесу та направлена на поліпшення успішності здобувачів освіти. Циклова комісія постійно проводить аналіз успішності здобувачів освіти, визначає причини неуспішності окремих здобувачів, та намічає шляхи усунення цих проблем.
Поліпшенню навчання та успішності здобувачів освіти сприяє творче застосування методів і прийомів роботи зі здобувачами освіти. Зокрема, застосування принципів дискусійності, проблемності, індивідуалізації навчання тощо.
Циклова комісія завжди сприяє пропаганді методів інтерактивного навчання.
У центрі уваги циклової комісії індивідуальна робота викладачів зі здобувачами освіти, зокрема, вивчення та запровадження досвіду роботи з обдарованою молоддю, методики індивідуальних консультацій, консультацій з використанням ПЕОМ, запровадження досвіду диференційованого навчання здобувачів освіти тощо.
Поряд із навчальною роботою викладачі комісії вирішують і виховні завдання: організація методичної роботи в поза аудиторній діяльності, зокрема, організації гурткової роботи, проведення масових предметних заходів (конференцій, олімпіад, конкурсів, “круглих столів”, брейн-рингів, тощо).
Методична робота викладачів носить системний, цілеспрямований характер, а не є звичайним набором розрізнених заходів. Саме для цього на підставі аналізу роботи за попередній рік і з урахуванням завдань, що стоять перед закладом освіти, комісія виробила основні напрями, сформулювала дві проблеми, над якими буде працювати протягом року:
- Впровадження інтерактивних форм та методів навчання;
- Організація самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти.
Для надання викладачам допомоги в поповненні та оновленні ними психологічно-педагогічних знань, підвищення морального рівня, професійної та ділової кваліфікації і методичної майстерності циклова комісія організовує заходи:
- обговорення індивідуальних планів викладачів щодо підвищення теоретичного рівня та професійної кваліфікації; заслуховування звітів про їх виконання;
- підготовку викладачами методичних доповідей та рефератів; обговорення їх на засіданнях комісії;
- залучення викладачів до участі в підготовці загальних по коледжу методичних конференцій і семінарів, до активного обговорення питань, що на них розглядаються;
- розробка окремих методик викладання дисциплін циклу;
- рецензування методичних розробок, відеофільмів, навчальних посібників, програм та іншої методичної літератури;
- вивчення та запровадження нових технологій навчання в освітньому процесі.
Циклова комісія спрямовує свою роботу на вдосконалення навчально-матеріальної бази з кожної дисципліни, яка входить до її складу, вирішує методичні питання щодо використання цієї бази в освітньому процесі.
При цьому зосереджується увага на розв’язанні таких питань:
- раціональність розміщення кабінетів і лабораторій з урахуванням їх найкращого взаємовикористання дисциплінами циклу, забезпечення в навчальних приміщеннях умов робочої гігієни;
- оснащеність кабінетів і лабораторій у відповідності з переліком типового обладнання, забезпеченість навчальних програм дидактичними засобами та відповідність технічним і естетичним вимогам;
- наявність комплексу методичного забезпечення навчальної дисципліни;
- наявність матеріалів для організації самостійної роботи здобувачів освіти щодо вивчення окремих тем чи розділу;
- наявність правил техніки безпеки під час проведення практичних робіт, плану роботи кабінету (лабораторії) та гуртка;
- наявність матеріалів для організації самостійної роботи здобувачів освіти щодо вивчення окремих тем чи розділу;
- наявність методичного пакету для контролю за засвоєнням навчального матеріалу (атестаційного контролю, підсумкового контролю).
Дані питання циклова комісія розглядає у формі засідань, на яких обговорюються плани роботи кабінетів і гуртків, приймаються рішення з конкретних питань із внесенням пропозицій на засідання педагогічної ради, заслуховуються звіти завідуючих кабінетами з питань виконання планів або раніше прийнятих рішень комісії.
Викладачі комісії здійснюють взаємовідвідування занять та їх обговорення. Обговорення взаємовідвіданих занять покликане узагальнити досвід багатьох викладачів з окремих навчально-методичних проблем. При цьому не замовчуються труднощі та невдачі, з якими зустрічаються викладачі при вирішенні методичних питань, щоб попередити їх повторення, а також спільно знайти правильне методичне рішення. Внаслідок аналізу й обговорення взаємовідвіданих занять (або системи занять) циклова комісія приймає рішення та відповідні рекомендації про узагальнення досвіду роботи викладачів і пропаганду даного досвіду серед колег закладу освіти (рекомендації атестаційній комісії щодо присвоєння/підтвердження кваліфікацій, педагогічного звання).
Циклова комісія здійснює педагогічні дослідження для вивчення ефективності роботи викладачів, встановлення рівня оптимальності нових форм і методів освітнього процесу та доцільності їх впровадження, визначення причин, які породжують недоліки в процесі навчання та виховання.
НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ, ЩО ЗАКРІПЛЕНІ ЗА ЦИКЛОВОЮ КОМІСІЄЮ
- Англійська мова за професійним спрямуванням.
- Зарубіжна література.
- Іноземна мова.
- Іноземна мова за професійним спрямуванням.
- Латинська мова.
- Українська література.
- Українська мова.
- Українська мова за професійним спрямуванням.
ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
- Яровенко Людмила Миколаївна – голова циклової комісії;
- Касьян Ольга Вікторівна;
- Коптєва Людмила Борисівна;
- Ленська Тетяна Михайлівна;
- Сторожук Юлія Юхимівна;
- Мірошникова Валентина Борисівна;
- Тяпкова Ліна Василівна.
Яровенко
|
Касьян
|
Коптєва
|
Ленська
|
Сторожук
|
Мірошникова
|
Тяпкова
|