Виховна робота
Найбільша мудрість життя – бути людиною
Хто рухається вперед у науках,
але відстає у моральності,
той більше йде назад, ніж уперед.
Арістотель
Основні принципи виховної роботи
В основу діяльності колективу коледжу з виховання студентів покладені нормативні документи, що стосуються студентського життя та виховної роботи, а саме: Загальна декларація прав людини, Конституція України, Указ Президента України «Про основні напрями реформування вищої освіти, фахової передвищої освіти України», Закон України «Про фахову передвищу освіту», Концепція національно-патріотичного виховання молоді та інші директивні документи.
Метою виховної діяльності в ВСП «Київський фаховий коледж морського і річкового флоту та транспортних технологій ДУІТ» є надання майбутнім фахівцям основоположних цінностей, ідей і переконань стосовно української державності та національної ідеї, формування активної громадської і особистої позиції молоді у становленні міцної і авторитетної держави, духовно збагаченої, інтелектуально розвиненої і активної особистості сформованої як громадянин, патріот, висококваліфікований фахівець і сім’янин.
Основними формами виховної роботи зі студентами коледжу є:
- виховання під час навчальних занять та виховних годин;
- позаурочна та індивідуальна робота;
- заняття в спортивних секціях, творчих колективах за інтересами;
- участь у підготовці та проведенні конкурсів, свят;
- робота в органах студентського самоврядування;
- виховна робота в гуртожитках.
Виховання студентської молоді здійснюється за такими напрямами:
- національно-патріотичне виховання;
- адаптація студентів нового набору;
- інтелектуально-духовне виховання;
- превентивне та правове виховання;
- морально-етичне виховання;
- екологічне виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- трудове виховання;
- сімейно-родинне виховання;
- профорієнтаційне виховання;
- фізично-оздоровче виховання.
Основні завдання виховної роботи:
- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
- виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
- сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
- формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
- формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
- відновлення і вшанування національної пам’яті;
- ствердження принципів загальнолюдської моралі – правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброзичливостей;
- формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;
- відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді;
- забезпечення повноцінного розвитку молоді, охорона і зміцнення її фізичного, психологічного та духовного здоров’я;
- виховання у студентів бережливого економного ставлення до державного майна;
- забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб та почуттів;
- вироблення екологічної культури, розуміння необхідності гармонії її відносин із природою;
- забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;;
- формування у студентів потреби вести здоровий спосіб життя, позбуватися шкідливих звичок.
Поряд з навчально-виховним процесом, виховання студентів відбувається і в позанавчальний час, через студентські клуби за інтересами, бібліотеку, спортивний клуб, органи студентського самоврядування. Особливістю цього напрямку виховної роботи є його планомірний і змістовний характер організації виховних заходів. Саме через них розвивається духовність, художньо-естетична культура, реалізуються творчі можливості студентів.