/ 081

081


081 Право

Суспільні перетворення, що відбуваються в державі зумовлюють необхідність у постійному юридичному супроводі усіх виробничих та не виробничих процесів. Для забезпечення правильного та кваліфікованого надання юридичних послуг з питань захисту прав, свобод та законних інтересів фізичних осіб і прав та інтересів юридичних осіб в Україні, створюється адекватна система підготовки фахівців в галузі права. Значний попит щодо надання юридичних послуг підвищує вимоги до кваліфікації юристів у відповідних галузях права. Тому важливим напрямком освітніх програм з права є практична підготовка фахових молодших бакалаврів з питань права.
Фахові молодші бакалаври з права – це майбутні судді та адвокати, нотаріуси та юрисконсульти, слідчі й прокурори, які будуть забезпечувати верховенство права, здійснення правосуддя, захищати права і свободу людини і громадянина.
Випускники коледжу за спеціальністю 081 Право можуть працювати як в державних установах, так і у приватному секторі (нотаріальних конторах, страхових компаніях та у банківській сфері).
Види практик
Згідно навчального плану спеціальності 081 Право навчання включає в себе такі види практики:
– навчальна практика (загальна частина) – 4 тижні;
– виробнича практика (спеціальна частина) – 6 тижнів.

Навчальна практика є невід’ємною складовою частиною навчального процесу і передбачена для закріплення і поглиблення теоретичних знань з предметів спеціальних дисциплін, підготовки фахівців з правознавства та набуття здобувачами освіти практичних навичок самостійної правозастосовної роботи в судових органах.
Мета навчальної практикиз права – розширення і систематизація знань фахівців у галузі права, ознайомлення та вивчення нормативно-правового підґрунтя діяльності судового органу, в якому проходить практика та набуття практичних навичок застосування положень суспільно-правових наук.
Завдання навчальної практики:

  1. Ознайомлення із структурою та повноваженнями конкретного судового органу та відповідними нормативно-правовими актами, які регулюють його організаційну діяльність.
  2. Ознайомлення з організацією діловодних процесів у залежності від спеціалізації роботи судового органу.
  3. Набуття навичок використання в ході практики:
    1. нормативно-правових актів, які регулюють оформлення та перевірку документів первинного обліку (обліково-статистичних карток, журналів тощо);
    2. посібників користувача, які визначають механізм введення даних до електронних баз даних з питань обліку засуджених осіб;
    3. інструкцій та методичних вказівок по формуванню зведених даних, отриманих на підставі документів первинного обліку;
    4. положень кодексів України, які регулюють певні види суспільно-правових відносин та процесуального вираження їх певних статей при складанні проектів процесуальних документів (позовних заяв, протоколів про здійснення адміністративного правопорушення, обвинувального висновку тощо);
  4. Набуття навичок роботи на комп’ютері для ознайомлення з спеціальним програмним забезпеченням (щодо фіксації судового процесу, ведення діловодства та формування статистичних звітів про роботу судового органу).
  5. Ознайомлення із правилами зберігання документів первинного обліку, судових справ та справ за номенклатурою з документами з організаційної діяльності державного органу.
  6. Ознайомлення з питаннями впровадження інформаційних технологій обліку та використання пакетів прикладних програм із питань діловодства та судової статистики.

У результаті проходження навчальної практики здобувач освіти повинен:

    1. підготувати перелік нормативно-правових актів, які використовуються державним органом при здійсненні ним конкретних видів судочинства та загальній організації його діяльності;
    2. вільно орієнтуватися в напрямках діяльності судового органу, передбачених чинним законодавством;
    3. набути знань щодо застосування юридичної практики при здійснення певного виду судочинства;
    4. знати види статистичних формулярів та їх відображення в конкретних документах первинного обліку, форми та назви документів первинного обліку, порядок їх оформлення і процеси документообігу від моменту створення документу до його передачі в архів.

Виробнича практика
Мета проходження виробничої практики — сформувати навички, необхідні для самостійного виконання практичних завдань в професійній діяльності юристів в різних сферах юрисдикції.
Завдання практики:

  1. Вивчення особливостей професійної діяльності юристів в організаціях різного типу — відділів державної реєстрації актів цивільного стану у м. Києві; відділів державної виконавчої служби м. Києва; Київських державних нотаріальних контор та Київського державного нотаріального архіву;
  2. Закріплення практичних навичок, необхідних для самостійного здійснення юридичної діяльності, формування та вдосконалення навичок ведення юридичної документації;
  3. Застосування на практиці знань, здобутих під час теоретичного навчання;
  4. Розвинення творчих здібностей, уміння самостійно приймати рішення;
  5. Навчання плануванню та організації робочого часу, здатності працювати в колективі.

В результаті проходження виробничої практики здобувач освіти повинен вміти:

    1. відповідно до чинного законодавства визначити статус Міністерства юстиції України та встановити його структуру;
    2. охарактеризувати порядок призначення Міністра його заступників, та секретаря Мін’юсту;
    3. встановити вимоги до посади Міністра юстиції України;
    4. визначити, як створюються відділи державної реєстрації актів цивільного стану та їх основні завдання;
    5. встановити компетенцію органів, що здійснюють державну реєстрацію актів цивільного стану;
    6. встановити сутність Державного реєстру актів цивільного стану;
    7. визначити структуру відділу Державної виконавчої служби районного управління юстиції та правове становище її посадових осіб;
    8. визначити порядок ведення діловодства в органах Державної виконавчої служби;
    9. відповідно до чинного законодавства визначити правовий статус, права та обов’язки державного виконавця;
    10. визначити виконавчі документи, які підлягають виконанню Державною виконавчою службою;
    11. визначити порядок проведення виконавчих дій та особливості оформлення процесуальних документі;
    12. розкрити державне регулювання нотаріальної діяльності;
    13. розкрити основні посадові функції співробітників органу нотаріату, їх права та обов’язки;
    14. розкрити загальні правила вчинення нотаріальних дій;
    15. розкрити процес ведення діловодства в нотаріальній конторі чи приватним нотаріусом;
    16. здійснити опис основних видів нотаріальних дій;
    17. розкрити вимоги до посади завідуючого державного нотаріального архіву, його повноваження.

Місце проходження практики (База практики)
Навчальну практику здобувачі освіти проходять на оснащених відповідним чином робочих місцях у структурних підрозділах органів державної влади, з якими коледж має відповідні договірні зобов’язання.
Виробнича практика передбачає ознайомлення з організацією роботи:

    1. відділів державної реєстрації актів цивільного стану у м. Києві;
    2. відділів державної виконавчої служби м. Києва;
    3. Київських державних нотаріальних контор та Київського державного нотаріального архіву.

Документи
Проходження практики потребує оформлення таких документів:
1. Договір (угода) про проведення практичної підготовки здобувачів освіти на виробництві, в установах і організаціях.
Співпраця коледжу з підприємствами-базами практик відбувається на підставі відповідних договорів про проведення практичної підготовки.
2. Направлення на практику (за вимогою). Направлення на практику слугує підставою для прийому здобувача освіти па практику підприємством, установою, організацією. Оформлюється у завідувача НВП на підставі договору (угоди) про проведення практичної підготовки здобувача освіти.
3. Програма практичної підготовки. Це основний документ, що визначає мету, завдання і зміст практичної підготовки здобувача освіти. Розробляється керівником практики від циклової комісії.
4. Щоденник практичної підготовки. У щоденнику здобувач освіти повинен вказувати всі види виконаних робіт за час проходження практики. Ведеться протягом усього періоду проходження практики. Наприкінці практики оформлений належним чином щоденник підписується керівником практики від підприємства і підшивається до звіту.
5. Письмовий звіт з проходження практики.Це основний підсумковий документ, що надає можливість проаналізувати та оцінити діяльність здобувача освіти під час проходження практики. Звіт перевіряє керівник практики, після чого здобувач освіти здає диференційований залік, який проходить у формі захисту представленого звіту.
Форми контролю виконання завдань практики
Контроль знань, умінь та навичок, набутих в процесі проходження практики, відбувається таким чином:

  1.  щотижнева перевірка виконаних завдань керівниками практики від коледжу та підприємства – бази практики;
  2. здати звіт про практику разом зі щоденником і характеристикою керівнику для перевірки.
  3.  захист практики, який відбувається згідно графіку захисту.

Після закінчення кожної практики здобувачі освіти звітують про виконання завдань для самостійної роботи та індивідуальних завдань, передбачених програмою практики. Звітування здобувачів освіти відбувається у формі захисту звіту перед комісією, склад якої визначається наказом директора про проведення практики. При дистанційній формі проходження практик звітування відбувається на корпоративній платформі ClassRoom з обов’язковою презентацією результатів практики.